مطالب اخیر

مطالب اخیر
تاثیر اکسیژن برسلامت انسان

تاثیر اکسیژن برسلامت انسان

تأثیر اکسیژن بر سلامت انسان

اکسیژن (O2) عنصری نافلز،بی بو، بی رنگ و بی مزه ولی ماده ای بسیار مفید و حیاتی است که بدون وجود آن زندگی برای همه موجودات زنده غیرممکن است.

در هوا مقدار زیادی اکسیژن وجود دارد که گیاهان در عمل فتوسنتز بخشی از آن را تأمین میکنند که این اکسیژن برای تک تک سلولها و اعضای بدن انسان از جمله ریه، قلب، مغز، پوست و.... بسیار مفید است.

در ادامه با فواید مختلف این عنصر بیشتر آشنا میشویم.

عوامل مختلفی از جمله عفونت ها، ناتوانی در تنفس عمیق، کاهش حجم ریه و..... سبب می شود که انسان با سطح مناسبی از اکسیژن قادر به تنفس نباشد.

کاهش حجم اکسیژن علایم مختلفی از جمله سرگیجه، تنگی نفس، تغییر در رنگ پوست، عرق کردن بدون دلیل و تنفس سریع و پشت سرهم دارد که در صورت مشاهده این علائم در انسان باید برای تأمین میزان اکسیژن مورد نیازش چارهای اندیشید.

برای بیمارانی که مشکل تنفسی دارند یا سطح اکسیژنشان پایین است روش اکسیژن تراپی یا اکسیژن درمانی بسیار مفید است. این روش باعث میشود فرد اکسیژن بیشتری دریافت کند که این عمل باعث کاهش شدت تنگی نفس، تنفس بیشتر و راحت تر و بهبود سبک زندگی انسان میشود.

تأمین اکسیژن برای افرادی که دچار کمبود اکسیژن هستند با وسایلی از جمله دستگاه اکسیژن ساز، دستگاه سی پپ،دستگاه بای پپ، کپسول اکسیژن و اسپری اکسیژن نیز انجام میشود که با استفاده از این لوازم بخشی از اکسیژن موردنیاز بیمار تأمین شده و باعث تنفس راحت تر بیمار می شود.

اکسیژن تراپی برای مو و صورت نیز انجام میشود. اکسیژن تراپی صورت معمولاً در کلینیک های زیبایی و مراکز ماساژ توسط مشاور زیبایی انجام میشود. از فواید این کار میتوان به سم زدایی پوست، افزایش سرعت تولید سلولهای جدید، آبرسانی به پوست، درمان آکنه، ایجاد ظاهری درخشان برای پوست و ترمیم پوستهای خشک اشاره کرد.

عوامل محیطی، عدم تعادل تغذیه، تغییر سبک زندگی، عوامل هورمونی، بیماری ها و ... باعث ریزش، شکنندگی و خشکی مو می شوند که برای رفع این مشکل راه حل های مختلفی وجود دارد. اکسیژن تراپی مو یکی از بهترین روش ها برای رفع این مشکل است. ازبین رفتن شوره سر، احیای موهای آسیب دیده و ضعیف، کاهش ریزش مو، رشد مجدد موها، ازبین رفتن قارچ های پوست سر، کاهش خارش پوست سر و حالت پذیرتر شدن موها از مزایای استفاده از این روش و دائمی نبودن اثر درمان، طولانی بودن دوره درمان، مناسب نبودن اکسیژن درمانی برای همه افراد و ایجاد مشکلات پوستی از معایب استفاده از این روش است.

پشتیبانی آنلاین
پشتیبانی آنلاین