مطالب اخیر

مطالب اخیر
عوامل موثر در انتخاب  وخرید دستگاه اکسیژن ساز

عوامل موثر در انتخاب وخرید دستگاه اکسیژن ساز

21 درصد هوا از مولکول های اکسیژن تشکیل شده است . اکسیژن اساسی ترین منبع روی زمین است که انسان ها برای ادامه حیات به آن نیاز دارند. گاهی اوقات نفس کشیدن برای برخی افراد به دلایل مختلفی از جمله زمینه های پزشکی با سختی هایی همراه است. این بیماران به منظور درمان و جلوگیری از پیشرفت بیماری باید از اکسیژن با خلوص 90 درصد استفاده کنند. خوشبختانه با پیشرفت علم و عرضه انواع دستگاه های اکسیژن ساز مختلف به بازار این عزیزان نیز از نعمت تنفس خوب و راحت بهره مند خواهند بود.

اکسیژن ساز دستگاهی برای تبدیل اکسیژن محیط به اکسیژن خالص است. در گذشته به جای دستگاه اکسیژن ساز از کپسول های اکسیژن به منظور اکسیژن رسانی بیماران استفاده می شد که با مشکلات فراوانی از جمله وزن زیاد (سه کیلوگرم)، شارژ دوره ای (هر هشت ساعت یکبار) و اشتعال زایی همراه بود.

دستگاه های اکسیژن ساز جایگزین بسیار مناسبی برای کپسول های اکسیژن است که با برق خانگی کار می کند و دیگر نیازی به شارژ اضافی یا تجهیزات جانبی نیست و خطرات کپسول ها را ندارد.

تجهیزات دستگاه اکسیژن ساز


دستگاه اکسیژن ساز وسیله ایست با فیلترهای متعدد و قطعات مکانیکی و شیمیایی که به مرور زمان و کارکرد نیاز به سرویس و نگهداری دارد.

از این رو در خرید دستگاه اکسیژن ساز حتما به خدمات پس از فروش دستگاه اکسیژن ساز دقت کنید و همچنین از دسترس بودن قطعات معتبر اطمینان به دست آورید.

اکسیژن ساز وظیفه خالص سازی اکسیژن را دارد. لذا داشتن «سنسور خلوص سنج اکسیژن» از ضروریات این دستگاه به حساب می آید. این سنسور باید به نحوی باشد که همیشه خلوص اکسیژن تولیدی دستگاه قابل رویت باشد و حتما بر اساس الزامات استاندارد دارای اخطار کمبود اکسیژن باشد.

به عبارتی هر زمان که خلوص اکسیژن تولیدی پایین آمد اخطار صوتی و تصویری بدهد و بیمار را مطلع کند؛ چرا که بیمار بدون سنسور در اغلب موارد نمی تواند متوجه کمبود اکسیژن تولیدی شود و این برای بیمار خطرناک است.

جهت تست این مورد در هنگام خرید شیر خروجی دستگاه را بیشتر از حد ظرفیت دستگاه باز کنید. طبیعتا در این شرایط خلوص اکسیژن افت می کند. بعد از چند دقیقه دستگاه هم افت خلوص را باید به نمایش بگذارد و هم اخطار صوتی و تصویری داشته باشد. چون اغلب بیماران به صفحه نمایشگر دستگاه دقت نمی کنند و یا در نیمه شب که بیمار خواب است جز با اخطار صوتی نمی توان بیمار را از خطر کمبود اکسیژن نجات داد.

اکسیژن ساز باید «سنسور قطع برق» داشته باشد به این معنی که اگر دستگاه روشن بود و برق ورودی دستگاه قطع شد، با ایجاد اخطاری صوتی بیمار را از خاموش بودن دستگاه مطلع کند.

اکسیژن ساز باید دارای «اخطار فشار و دما» باشد به این معنی که اگر فشار کارکردی دستگاه و یا دمای کمپرسور دستگاه بالا رفت که ممکن است ناشی از اشکالات فنی باشد قبل از آنکه منجر به آسیب های جبران ناپذیر به خود و یا بیمار شود اخطار داده و از این اتفاق جلوگیری نماید.

بهتر است اکسیژن ساز دارای «اخطار قطع جریان اکسیژن» باشد. در صورتی که هنگام استفاده به هر دلیلی مسیر خروجی اکسیژن از دستگاه به بیمار دچار انسداد گردد این سنسور هشدار می دهد تا بیمار از اکسیژن محروم نشود. همچنین گره خوردن شلنگ اکسیژن در زمان خواب اتفاق رایجی است که می تواند به بیمار آسیب برساند. با این هشدار از این اتفاقات جلوگیری می شود.

اکسیژن سازها خلوص اکسیژن بالای نود درصد تولید می کنند که هرچه خلوص آن بالاتر باشد کیفیت بهتری دارد.

در هنگام خرید دستگاه اکسیژن ساز حتما به صدای دستگاه دقت کنید. چرا که در سکوت شب این موضوع برای شما می تواند آزاردهنده باشد بهترین دستگاه ها حدود 45 تا 50 db صدا تولید می کنند که قابل تحمل است. حتما در هنگام خرید دستگاه را در محیطی آرام روشن کنید و با مدل های مختلف مقایسه کنید. یکنواختی صدا هم مهم است صدای یکنواخت بسیار برای انسان قابل تحمل تر است تا صدایی که تغییر می کند و نوسان دارد.

در هنگام خرید حتما به مصرف برق دستگاه دقت کنید. دستگاهی استاندارد است که حدود 75 وات برای هر لیتر اکسیژن مصرف کند. به عنوان مثال مصرف برق دستگاه اکسیژن ساز پنج لیتری حدودا به اندازه 370 وات است. گاهی به دلیل اینکه دستگاه 24 ساعت شبانه روز روشن است هزینه برق مصرفی بسیار اهمیت می یابد. دستگاه اکسیژن سازی که دارای مشخصات فوق باشد وسیله ای اطمینان بخش برای بیمار است.


مکانیزم دستگاه اکسیژن ساز چگونه عمل می کند؟


اکسیژن ساز دستگاهی جهت درمان و پیشگیری است که مورد نیاز برخی بیماران است. کارکرد دستگاه اکسیژن ساز به این شکل است که هوای موجود در محیط اطراف را طی فرایندی به اکسیژن پزشکی تبدیل می کند. به بیان ساده نیتروژن را فیلتر می کند و اکسیژن تصفیه شده را در اختیار بیمار قرار می دهد. اکسیژن خروجی این دستگاه بالای 90 درصد خلوص دارد.


چه بیمارانی به دستگاه اکسیژن ساز نیاز دارند؟

بیمارانی که سطح اکسیژن خونشان پایین است نیاز مبرم و حیاتی به اکسیژن خالص دارند. جانبازان شیمیایی، بیمارانی که انسداد مزمن ریوی دارند، افراد مبتلا به آسم، بیماران قلبی به ویژه نارسایی پیشرفته قلب می توانند از اکسیژن خالص (بیش از 95 درصد) حاصل شده بهره مند شوند.


انواع دستگاه اکسیژن ساز


امروزه انواع مختلف دستگاه اکسیژن ساز در بازار موجود است که رایج ترین آن دستگاه اکسیژن ساز 5 لیتری و دستگاه اکسیژن ساز 10 لیتری است. اکسیژن سازهای ایرانی، چینی، آمریکایی، ترکیه ای و تایوانی همراه با گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش از جمله پُرفروش ترین دستگاه ها است.


1- دستگاه اکسیژن ساز ثابت خانگی

این نوع دستگاه اکسیژن ساز که به نام های دیگری مانند «اکسیژن ساز خانگی»، «اکسیژن ساز ایستاده» و «اکسیژن ساز مبله» در بین مردم شناخته می شود در منازل، مراکز درمانی و باشگاه های ورزشی کاربرد دارد.

جابجایی اکسیژن ساز ثابت به دلیل وزن زیادی که نسبت به مدل پرتابل دارد، به راحتی امکان پذیر نیست و اغلب موارد در مکان موردنظر ثابت قرار می گیرد. همچنین بخش قابل توجهی از فضای یک اتاق را اشغال می کند.

برای حمل و نقل آسان دستگاه اکسیژن ساز ایستاده چرخ هایی در زیر آن تعبیه شده است، به علاوه بیمار می تواند از سوندهای اکسیژن بلند برای تحرک در منزل استفاده کند. به این شکل که سوند نازال اکسیژن در بینی بیمار قرار می گیرد و سر دیگر آن به دستگاه اکسیژن ساز متصل می شود و به اکسیژن رسانی بیمار کمک می کند.


دستگاه های اکسیژن ساز خانگی اکسیژن را به صورت پالسی یا مداوم تولید می کند.

- در حالت اکسیژن سازی پالسی، دستگاه در بازه زمانی مشخصی مقدار اکسیژن معینی را تولید می کند.

- در حالت اکسیژن سازی مداوم، دستگاه بدون توقف و یکسره اکسیژن تولید می کند.


2- دستگاه اکسیژن ساز پرتابل (قابل حمل) بیمارستانی


«دستگاه اکسیژن ساز بیمارستانی» که با نام های «دستگاه اکسیژن ساز قابل حمل» یا «اکسیژن ساز پرتابل» معروف است. دستگاه اکسیژن ساز قابل حمل وزن کمتر و ابعاد کوچکتری نسبت به مدل ثابت دارد و به راحتی می توان آن را حمل کرد.

دستگاه های اکسیژن ساز پرتابل مجهز به کیفی چرخ دار، باتری، آداپتور برق و شارژر مخصوص فندکی ماشین هستند. بیمار می تواند به سادگی دستگاه خود را در یک کیف قرار دهد و تجربه لذتبخشی از اکسیژن درمانی داشته باشد.

- در اکسیژن ساز مدل پرتابل و متحرک اکسیژن فقط به صورت پالسی تولید می شود.


بهترین دستگاه اکسیژن ساز ایرانی

شرکت نفس یار طب توانسته است با تکیه بر دانش متخصصان ایرانی یکی از بهترین دستگاه های اکسیژن ساز ایرانی را با کیفیت بالا و هزینه کمتر در مقایسه با دستگاه های اکسیژن ساز خارجی برای مصرف کنندگان داخلی تولید کند.

دستگاه های اکسیژن رسان شرکت نفس یار طب با برند «سوشیا» با دو سال گارانتی ارائه می شود و اکسیژن ساز 5 لیتری و اکسیژن ساز 10 لیتری دو مدل از بهترین دستگاه اکسیژن ساز خانگی هستند. با استفاده از آن مصرف کنندگان می توانند اکسیژن با خلوص بالای 93 درصد را دریافت کنند.

دستگاه اکسیژن ساز ایرانی به میزان نصف قیمت در مقایسه با نمونه های خارجی تفاوت دارد.


می توان مزیت خرید دستگاه اکسیژن ساز ایرانی را علاوه بر قیمت کمتر در گارانتی و خدمات پس از فروش نیز بیان کرد. اکسیژن ساز پرتابل سوشیا دارای 2 سال گارانتی است.

مشخصات فنی دستگاه اکسیژن ساز

صدای بسیار کم

مناسب جهت کارکرد 24 ساعته

دارای LCD بزرگ با قابلیت انتخاب زبان و پشتیبانی از زبان فارسی

مجهز به خروجی نیولایزر مجزا

مانیتور همزمان میزان خلوص اکسیژن خروجی با استفاده از سنسور اکسیژن

دارای 3 لایه فیلتر مجزا و همچنین فیلتر آنتی باکتریال که از ورود ناخالصی و باکتری ها ممانعت می کند.

دارای برد هوشمند و آلارم خودکار برای حرارت بالا، فشار کم یا زیاد، قطع برق و افت خلوص اکسیژن

دارای سیستم زمان سنج جهت تنظیم خاموش شدن خودکار دستگاه

دارای سیستم ذخیره اطلاعات کارکردی دارای فشار خروجی بالا (جهت استفاده از شلنگ های با طولهای بیشتر)

میزان خلوص اکسیژن بالای 90% با خروجی حداکثر 10 لیتر/ دقیقه

گارانتی و خدمات پس از فروش


خرید دستگاه اکسیژن ساز قسطی

با توجه به شرایط سخت اقتصادی موجود، جهت رفاه حال بیماران و جلوگیری از فشار مالی به خانواده بیماران، پخش تجهیزات پزشکی «آران مِد» شرایط فروش اقساطی کالا و تجهیزات پزشکی و تنفسی را تا سقف 20 میلیون تومان طی اقساط 6،12،18،24 ماهه برای کلیه شاغلین کشوری(سازمان های دولتی وغیردولتی معتبر) و لشکری (دارندگان حکمت کارت) فراهم نموده است. شما با خرید دستگاه اکسیژن ساز از فروشگاه تجهیزات پزشکی آران مِد از تخفیف ویژه برخوردار خواهید بود.


فروش اقساطی کلیه تجهیزات تنفسی و پزشکی

شماره تماس: 09101273638 (آرانی)

پشتیبانی آنلاین
پشتیبانی آنلاین